Jak mi online reklama pomohla najít své místo po návratu domů z cest

Dostat se z krize středního věku není snadné. Pro mě to znamenalo v 35 letech prodat byt, dát výpověď v korporátu a strávit dva roky cestováním po Asii. Byl to úžasný čas, ale jak to tak bývá, peníze došly a já se vrátila zpátky do Česka. Usadila jsem se v Olomouci, kde jsem koupila malý byt, a stála před velkou otázkou - co teď? Psala jsem cestovatelský blog a během své cesty jsem nasbírala spoustu zkušeností s lokálními podniky po celé Asii. Věděla jsem, že chci nějak spojit cestování a lokální byznys. Jenže jak? Nakonec mi pomohlo něco, co bych nikdy nečekala - PPC reklamy Olomouc se staly odrazovým můstkem pro můj nový život.

**Vždycky jsem si myslela, že online reklamy jsou jen pro velké e-shopy a firmy s velkými rozpočty.** Nikdy by mě nenapadlo, že by mohly pomoci i začínajícímu podnikání založenému na osobní zkušenosti a propojování lidí. Ale právě to se stalo mým příběhem.

Život po cestování - návrat do reality

První týdny po návratu byly těžké. Z tropického ráje jsem se vrátila do sychravého podzimu, z hostelů plných zajímavých lidí do tichého bytu, kde jsem nikoho neznala. Cestování mě naučilo improvizovat, ale tady jsem se cítila ztracená.

Blog, který jsem si vedla během cest, měl pár stovek sledujících, nic výjimečného. Začala jsem na něj přidávat příspěvky o návratu, o hledání nového směru. A pak mi napsal jeden z čtenářů: "Tvoje tipy na lokální podniky v Asii byly skvělé. Neměla bys stejný obsah dělat i o českých městech? Olomouc je krásná a spousta lidí o ní nic neví."

Ta myšlenka mě chytla. Co kdybych opravdu začala objevovat Česko stejným způsobem, jakým jsem objevovala Asii? Hledat autentické podniky, řemeslníky, zajímavá místa mimo turistické trasy?

Z blogerky konzultantkou - s pomocí reklamy

Začala jsem psát o Olomouci a okolí. Po pár měsících mi místní kavárník nabídl, že by využil mých zkušeností pro svůj podnik. "Líbí se mi, jak píšeš o autenticitě. Můžeš mi pomoct přilákat turisty do naší kavárny? Platím."

Byla to první vlaštovka. Postupně začali přicházet další - majitel penzionu, který chtěl přilákat zahraniční hosty, řemeslnice prodávající šperky, která potřebovala strategii, jak oslovit lokální zákazníky. **Najednou jsem měla podnikání, které kombinovalo moje cestovatelské zkušenosti s pomocí místním podnikům.**

Jenže pořád to byly jednotky klientů. Potřebovala jsem víc, abych se uživila. A pak mi jeden z klientů řekl zásadní věc: "Ty neustále píšeš o tom, jak se malé podniky můžou zviditelnit. Proč to sama neděláš?"

Moment, kdy jsem konečně pochopila sílu online marketingu

Byla to trefa do černého. Zatímco jsem všem radila, jak se prosadit, sama jsem dělala minimum pro své vlastní zviditelnění. A tak jsem se vrhla do učení o PPC reklamách. Nejdřív jsem si myslela, že to zvládnu sama, ale brzy jsem pochopila, že potřebuju pomoc.

První konzultace s odborníky z agentury PPCprofits.cz byla jako studená sprcha. "Tvůj web je hezký, ale nikdo ho nenajde. A ta jedna služba, kterou nabízíš, je moc obecná. Musíš být konkrétnější - kdo přesně jsou tví klienti a co přesně jim nabízíš?"

Nakonec jsme vytvořili strategii založenou na regionálním cílení. Místo abych se prezentovala jako "konzultantka pro malé podniky", zaměřila jsem se na "propojování turistů s autentickými lokálními podniky v Olomouci". Spustili jsme PPC kampaně cílené právě na Olomouc a okolí.

**Výsledky přišly překvapivě rychle.** Během tří měsíců jsem získala 15 nových klientů - především penziony, restaurace a řemeslníky, kteří chtěli přilákat jak místní, tak turisty. Najednou mě lidé znali jako "tu holku, co pomáhá olomouckým podnikům dostat se na mapu".

Nečekaná příležitost na jihu Čech

Jednoho dne mi zavolal kamarád z Budějovic: "Slyšel jsem, co děláš v Olomouci. Nemohla bys totéž udělat i tady? Mám tu několik známých s malými firmami, kteří by potřebovali poradit."

Pro mě to byla výzva - znám vůbec jižní Čechy dost dobře? Ale pak jsem si vzpomněla na svůj přístup z cestování: nemusím znát všechno, stačí vědět, jak objevovat a propojovat. A tak jsem se rozhodla rozšířit své působení i do Českých Budějovic.

Tentokrát už jsem věděla, jak na to. S pomocí PPC reklamy České Budějovice jsem dala vědět o svých službách ještě před tím, než jsem tam vůbec přijela. První týden v Budějovicích jsem měla naplánovaných 8 schůzek s potenciálními klienty.

"Jak jsi nás našla tak rychle?" ptali se mě. A já jim mohla vysvětlit, že přesně takhle funguje dobře cílený online marketing - spojuje ty, kdo něco nabízejí, s těmi, kdo to hledají. A funguje to stejně pro masážní salon v Olomouci jako pro průvodkyni po Českých Budějovicích.

Když se online a offline světy propojí

Co mě na celém tom procesu nejvíc překvapilo, bylo, jak se nakonec propojil můj online a offline svět. Začalo to reklamami na internetu, ale skončilo to reálnými setkáními, spoluprací a komunitou, kterou jsem kolem sebe vybudovala.

**V Olomouci jsem dnes součástí skupiny podnikatelů, kteří si navzájem pomáhají.** Organizujeme společné akce, doporučujeme si navzájem zákazníky, sdílíme zkušenosti. A podobná komunita se začíná formovat i v Českých Budějovicích.

Nedávno jsem zorganizovala "Tour de Olomouc" - akci, kde místní mohli navštívit pět různých podniků za jeden večer, všechny propojené mým příběhem. Účastnilo se téměř 80 lidí a všechny zapojené podniky hlásily nárůst zákazníků i v následujících týdnech.

A pak přišla ta nejlepší zpětná vazba od jednoho z mých prvních klientů: "Víš, co se mi na tvém přístupu líbí? Že ta online reklama není cíl. Je to jen nástroj, který nás spojil. A pak už je to o skutečných vztazích."

Závěr

Když se dnes ohlédnu za posledními dvěma roky, nemůžu uvěřit, jakou cestu jsem ušla. Z vyhořelé korporátní zaměstnankyně cestovatelkou, z cestovatelky blogerkou, z blogerky konzultantkou pro autentický lokální marketing.

A co je nejdůležitější - konečně jsem našla způsob, jak využít všechny své zkušenosti a zároveň pomáhat ostatním. Přestože PPC reklamy byly jen startovacím bodem, ukázaly mi cestu, kterou bych jinak možná nikdy neobjevila.

Dnes, když potkám někoho, kdo se vrátil z dlouhé cesty a hledá své místo, říkám: "Neboj se propojit své zkušenosti ze světa s místem, kde jsi teď. A neboj se použít moderní nástroje, které ti pomůžou najít ty správné lidi." Protože přesně to je příběh, který žiju.

Publikováno: 18. 05. 2025

Kategorie: lifestyle